Tukiartikkelit
Vaihdoin palvelimen osoitteen asetuksiin mutta ohjelmat käyttävät edelleen vanhaa osoitetta.
Lisääjä: Jyri Järvinen on 04.05.2010 10:02
Tämä ongelma tulee vastaan, jos käytössäsi on Windows Vista tai Windows 7 käyttöjärjestelmä ja asiakasohjelmien käyttäjältä puuttuu kirjoitusoikeus sovellusten asennuskansioon. Käyttöjärjestelmä tekee käyttäjäkohtaisen version "Yhteys.ini" -tiedostosta, johon osoitemääritys tehdään. Jotta uusi osoite tulee voimaan, on se muutettava myös tähän versioon.

Tiedosto löytyy käyttäjän profiilikansion alla olevasta VirtualStoresta (tavallisimmin C:\Users\*Käyttäjänimi*\AppData\Local\VirtualStore\). Tästä kansiosta löytyy järjestelmän kansiorakennetta vastaava sisältö. Käyttäjäkohtainen "Yhteys.ini" -tiedosto löytyy SopimusPro asiakasohjelmien asennuskansiota vastaavasta sijainnista (oletuksena C:\Users\*Käyttäjänimi*\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\Rediteq\SopimusPro\). Osoite asetetaan tiedoston kohtaan "EnsijainenPalvelin". Tiedoston tallentamisen jälkeen Sentraali ja Kassööri tulee käynnistää uudelleen, minkä jälkeen uusi osoite tulee voimaan.

Huom! AppData kansio on oletuksena piilotettu, jos et näe sitä profiilikansiossa, saat sen näkyviin asettamalla Windowsin Ohjauspaneelista löytyvistä kansion asetuksista piilotetut tiedostot näkyviin.
(470 Äänet)
Hyödyllinen
Ei hyödyllinen

Kommentit (0)
Lähetä uusi kommentti
 
 
Nimi:
Sähköposti:
Kommentit:
Tukijärjestelmän on toimittanut Kayako